Wyprawka dla niemowlaka - co na tak, a co na nie?


 Pojawienie się dziecka na świecie to piękny czas. 
Wie to każda mama i mimo, że czasem jest bardzo ciężko, nasza cierpliwość wystawiana jest na wielką próbę, to za nic w świecie, nie zrezygnujemy z uczucia, które towarzyszy byciu rodzicem. Pierwsze uśmiechy, przytulanie, pierwsze "mama". 




Tuż przed narodzeniem dziecka, kupujemy mu mnóstwo rzeczy, często ufamy swojej intuicji, reklamie, znajomym, nie wiedząc do końca, co faktycznie nam się przyda w wyprawce i z czego będziemy korzystali. 


Przyznam szczerze, że jest kilka rzeczy, których żałuję że nie kupiłam wcześniej. 

 Jednak, nie da się wszystkiego przewidzieć i czasem coś co potencjalnie jest popularnym "must have" może okazać się nam zbędnym. 

Poniżej, w kilku punktach, przedstawię Wam moje typy warte zakupu oraz  i kilka rzeczy kupionych za późno...



Pierwsza rada: nie kupuj za dużo. Nie da się wszystkiego zużyć  na raz. Kupuj z głową. 
  
1. Żałuję że nie kupiłam wcześniej wyposażenia do łóżeczka.. typu: ochraniacz, kołderka, poduszka. Miałam jakieś po rodzinie, uznałam że będą dobre, ale materiał nie do końca spełniał moje standardy. Musiałam kupować wszystko później, na szybko co było nieprzemyślane... 
Będąc w ciąży, mamy sporo czasu, warto poszperać w internecie i zająć się wszystkim dużo wcześniej. 

2. Żałuję, ze Tymon od samego początku nie miał "swojej przytulanki" o której pisałam tutaj

Aktualnie, posiadamy osiołka z bijącym sercem i jest on do niego bardzo "przywiązany". 
Nie musicie inwestować w nic drogiego. Wystarczy jeden mały miś, który będzie towarzyszył dziecku w dzieciństwie i przy którym będzie się czuł bezpiecznie. 



 3. Największą "zakupową" porażką okazała się być karuzela nad łóżeczku.
 Jeśli chcecie taką kupić, to zróbcie to najtańszym kosztem. Moje dziecko zupełnie się tym nie interesowało. Żadne, misie, pszczółki, ptaszki... Nie dość, że wydałam na karuzelę sporą gotówkę, to zupełnie  nie byłam  niej zadowolona.
Koniecznie sprawdźcie, jak działa ta, którą planujecie kupić; jakie ma melodie i wyświetlacz. Pamiętajcie, aby zawiesić ją dopiero po trzecim miesiącu życia dziecka. Dlaczego? Zajrzyj tutaj: filmik ( informacje potwierdzone w mojej szkole rodzenia)


    4. Przewijak - dla nas okazał się bardzo pomocny, choć sądziłam, że będzie zbędny. Bardzo wygodne urządzenie, serdecznie polecam jego zakup. 


5. Jeżeli Wasze dziecko urodzi się w okresie zimowym, koniecznie zaopatrzcie się w śpiworek do wózka. My mieliśmy z firmy LaMillou. Byłam nim zachwycona. Jest ciepły, przeciwdeszczowy i z łatwością  ponownie możecie go sprzedać. 


6. Jeśli natomiast, poród przypada Wam na sezon letni koniecznie, koniecznie zaopatrzcie się w pieluszki bambusowe. 
Ja oczywiście swoją kupiłam za późno. 
Tymonek urodził się w kwietniu i pamiętam te straszne upały czerwcowe, kiedy to, nie wiedziałam czy przykryć go i chronić przed słóncem, czy dać mu się na nim wygrzewać. 
Wiadomo, że witamina D jest bardzo potrzebna, ale taka delikatna skóra noworodka jest cieniutka i warto ją osłonić. 
Dopiero na kolejne wakacje doczytałam, że chusty bambusowe, to coś co warto kupić. 
My mamy tę:
Możecie kupić je w dowolnym rozmiarze i wzorze. Jest bardzo delikatna, a dodatkowo chłodzi w upalny dzień :) Pisałam o tym tutaj: Trochę słońca

7. Z rzeczy, które nie kupiłam a bardzo żałuje, jest rożek niemowlęcy.
Zdania co do tego, czy jest on potrzebny, czy nie, są bardzo podzielone, ja jednak uważam, że warto go mieć.
Po pierwsze: jest wygodny w trzymaniu na rękach. Nawet, ktoś boi się wziąć maleńkie dziecko na ręce, bez problemu to zrobi,
Po drugie; dziecku jest wygodnie, gdy jest owinięte w coś co przypomina mu życie płodowe.
Po trzecie: rożek można wykorzystać jako kocyk lub matę do zabawy.
Same plusy.
 Następnym razem, kupię koniecznie!

8. Rogal do karmienia - przydał się bardzo. Jest zdecydowanie łatwiej karmić z rogalem niż bez. Nasz kręgosłup również bardziej odpoczywa:) Polecam:)

9. Ubranka - kupowane najchętniej przez przyszłe mamy:)
Najbardziej przydatne  -  pajacyki:)
Łatwe w ubieraniu, nie krępują ruchów.
Szukajmy takich z naturalnych materiałów - bawełny, lnu.
Bardzo fajne znajdziemy w C&A z bawełny organicznej, mięciutkiej i w dobrej cenie.

10. Z "dziwnych" rzeczy, o których nie myślałam wcześniej, że przydadzą się w większej ilości, były czapeczki bawełniane. Po każdej kąpieli zakładamy ją noworodkowi.
Wiadome jest to, że takiemu maluszkowi smarujemy oliwką nawet główkę, co powoduje liczne plamy i to, że nasze czapeczki są ciągle mokre i brudne.
Dlatego, czapeczek nigdy za wiele:)

11. Moje dziecko bardzo długo ulewało. Wyobraźcie sobie, że trwało to prawie 6 miesięcy?! Okazuje się, że nieraz tak się dzieje i mimo badań i usg brzuszka wszystko było ok. I nadal jest:)
Na początku, ulewanie to zjawisko bardzo częste, dlatego niech Was nie zdziwi, ze producenci apaszek dla niemowlaczków pakują je w wielopaki:)
To się na prawdę przydaje:)
Zaopatrzcie się w nie koniecznie, jeśli nie chcecie co chwilę przebierać maluszka:)

12. Zabawki w okresie noworodkowym są najbardziej zbędnymi rzeczami dla dziecka.
Liczy się Twój głos, paluszki i Wasze ciepło.
Wystarczy jedna, jedyna maleńka zabawka i tyle.
Na resztę przyjdzie jeszcze pora.
Zajrzyjcie tutaj: klik



Szukam w głowie innych rzeczy, które mi się przydały, a o których zwyczajnie zapomniałam.
Będąc na etapie noworodka sądziłam, że nigdy tego nie zapomnę.
Czas tak pędzi, że powrót do tamtych dni jest dosyć trudny ;)
To niesamowite, że człowiekowi wydaje się że zawsze będzie pamiętał tamten czas...
To niestety niemożliwe, bo w czasie roku mamy tyle nowych bodźców,  każdy dzień jest inny, a my  zaczynamy żyć tylko przyszłością.

Mam nadzieję jednak, że post będzie przydatny.
Jeśli macie inne pytania, piszcie:)

Komentarze

  1. Dziękuję za wpis :) widzę, że c&a ma naprawdę fajne rzeczy i w przystępnej cenie! Od stycznia biorę się za notowanie wszystkiego co i jak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam ubranka dla dzieci z H&M, uważam też że świetną ofertę ma Lidl w swoich akcjach dziecięcych. Jestem w drużynie otulaczy a nie rożków. Przy córce miałam rożek i właśnie kompletnie nie umiałam jej trzymać - w otulaczu czułam dziecko lepiej i tak już zostało przy drugim :) mam zimowe dzieci i z powodzeniem mogę polecić śpiworki do spania - ekstra rzecz, nie martwiłam się że dziecko się rozkopie albo że kołderka wyląduje mu na głowie i odetnie dopływ powietrza. W ogóle przygotowywałam się do wyprawek ze strony https://wyprawkowy.pl/blog/wyprawki-dla-niemowlat i pamiętam że z dużym dystansem podeszłam do butelek w liście wyprawkowej. Miałam plan karmić piersią (tak też robiłam), ale faktem jest, że już od początku przydała nam się butelka. Kilka razy wypadło mi wyjście do lekarza czy urzędu i mąż mógł spokojnie nakarmić dziecko odciągniętym przeze mnie mlekiem :) poza tym kocham całym sercem pieluszki i otulacze bambusowe - wiosna, lato, jesień, zima są w użyciu. Moje dzieci zawsze zasypiają z pieluszką bambusową a od tetry dostawały okropnego uczulenia. Ogólnie uważam, że robienie wyprawki dla dziecka jest naprawdę niełatwą sprawą i zawsze przydarzą się wpadki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna lista ;) Szczególnie podoba mi się umieszczenie na niej rogala do karmienia. Od siebie dodałabym jeszcze termofor dla maluszka http://babysteps.pl/produkt/termoforek-szop/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście, nieraz można się pogubić wśród tych wszystkich niesamowitych rzeczy dla najmłodszych :) warto więc, kompletując wyprawkę zrobić sobie konkretną listę przedmiotów potrzebnych od samego początku i takich, które mogą być doskonałym pomysłem na prezenty od znajomych i rodziny:) Dzisiejsze sklepy z artykułami niemowlęcymi posiadają naprawdę cudowne wynalazki i warto z nich korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie, taką listę wyprawkową lepiej zrobić, aby też przypadkiem za dużo nie kupować i nie tracić za dużo pieniędzy

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie czeka wyprawka i już się boję tych kosztów. chyba będę przez internet zamawiać

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyprawka dla dziecka to jedno, ale pamiętajcie mamusie że wy też potrzebujecie pewnych produktów które będą potrzebne podczas karmienia piersią. Na https://www.lansinoh.pl/ znajdziecie laktatory, kremy pielęgnacyjne do brodawek piersi, wkładki laktacyjne itd. , bez nich się nie obędzie

    OdpowiedzUsuń
  10. Akcesoria dla niemowląt kupiłam w sklepie internetowym. To bardzo wygodne, wszystko można kupić w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  11. W sklepie z akcesoriami dla dzieci można znaleźć wszystko. Ciężko przewidzieć co się przyda, a co nie, trzeba wszystko przetestować na sobie i swoim maluszku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym pomóc kuzynce w ogarnięciu wyprawki dla córeczki dlatego szukam w sieci różnych informacji na ten temat. Oglądałam też fajną ofertę dla maluchów tutaj https://abc-bobasa.pl/spiochy-211 . Śpiochy z pewnością są podstawą jeśli chodzi o takie ubranka, wiec z pewnością kilka par na początek kupię.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dość często zdarza się biegunka u niemowląt dlatego też dobrze byłoby mieć w wyprawce coś na taką ewentualność.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szukasz pomysłu na prezent dla niemowlaka? Delikatna skóra dziecka potrzebuje kontaktu z miękkimi materiałami. Dobrym pomysłem na podarek może okazać się zakup wysokiej jakości ubrań dziecięcych. Na stronie euroyoung.pl znajdziesz szeroki wybór ekskluzywnych ubrań dla dzieci, a także oryginalne buty od renomowanych producentów. Wejdź i zadbaj o komfort maluszka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty