Co jemy #4 Szpinakowe love


Koszmar dzieciństwa.
Kto je trawę?
Fuj
Ble
Tak to właśnie, wyglądało w mojej "wczesnej młodości ;)

Teraz jest zupełnie inaczej. 
Kocham szpinak.
Koktajle
Naleśniki
Pierogi
Omlety
Sałatki
Dosłownie wszystko.




Chciałabym, aby moje dziecko też go polubiło, dlatego dodaje go do różnych dań. 
Gdy gotuje marchewkę z mięsem albo właśnie -  naleśniki.
Polubił szpinak!

Niezmiernie się cieszę, że moje dziecko jest już coraz starsze i może jeść już tyle rzeczy... Praktycznie wszystko! ( oczywiście, jak najmniej przetworzone).
Jeszcze bardziej cieszy mnie fakt, że coraz częściej Tymek "zasiada" z nami do jedzenia naszych posiłków.
Rosół
Pomidorowa
Krupnik
Nie muszę gotować w oddzielnym garnku( choć to nie jest wielki problem). 

Ostatnio, na obiad, zagościły naleśniki ze szpinakiem( w roli ścisłości dodam, że zabrakło mi mleka, więc zrobiłam małe naleśniczko - placuszki z dodatkiem śmietany).
Uznałam, że i moje dziecko zje ten posiłek.
Pokroiłam jednego małego naleśnika na cienkie paski, dołożyłam szpinaku.
Obiad dla smyka - gotowy.


JAK ROBIĘ SZPINAK?
Mrożony szpinak gotuję wraz z odrobiną soli.
Dodaje trochę czosnku, jogurtu. 
Duszę.
Gotowe.
W wersji, tylko dla dorosłych, dodaje serek topiony. Szpinak nabiera wtedy kremowości i ciekawego smaku. Polecam spróbować. Choć to opcja mniej zdrowa.

Naleśniki możecie zrobić, wedle swojego uznania.
Ja dodaje jajko i żółtko.
Mleko
Wodę
Mąkę. 

Już od 10 miesiąca możecie podawać dziecku takie dania.
Szczególnie, jeśli mają już zęby.
Zachęcajmy do nawyku żucia.

SMACZNEGO!


Komentarze

  1. Super, uwielbiam szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Młodszy syn uwielbia szpinak więc często go używamy w kuchni :) Ciekawa jestem czy filtrujesz wodę w swojej kuchni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Według zapewnień, w mojej dzielnicy woda jest już filtrowana przez nowoczesne filtry i jest zdatna do picia, nawet surowa. Jednak ja nie ufam temu i kupuję wodę butelkowaną. Do czajnika wlewam z kranu.

      Usuń
  3. Uwielbiam szpinak (co zresztą widać na moim koncie na Instagramie :):)) Króluje na naszym stole przynajmniej raz w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty