Co jemy #1 Domowo dla syna i szybko dla mamy


Pierwszy kulinarny post gotowy:)

Na początek posiłek syna.
Przypominam że ma 10 miesięcy. 

Rosół z kluseczkami

 Rosół gotowany według prostej receptury Waszych mam i babć. 
Bez dodatków kostek rosołowych. Mięso gotowane było wraz z warzywami. 
Przyprawy to : 
majeranek
Sól
Pieprz
Liść laurowy
Ziele Angielskie

  Dodatkiem do rosołu (muszę zaznaczyć, ze rosół był wyjątkowy za sprawą babci, która go gotowała) były kluseczki lane, przygotowane przez babcię. Z żółtka i mąki. 
Jednak sposób wykonania owiańy jest babciną tajemnicą. (Myśle, ze przepis znajdziecie w internecie;);)) 
Nie bójmy sie dodawać przypraw. Ostrożnie z sola. Mozna z niej zrezygnować. Nie pozbawiamy jednak dzieci smaku. 
Co tu dużo pisać, sama sie o tym niedawno przekonałam. Dosłownie rozdziawilam usta na widok sporej listy przypraw jakiej mogę użyć do obiadków syna. 

 Mozna dodać do dania odrobine tymianku, oregano, czy majeranku. Do mięsa dorzucić listek laurowy. 
Uwierzcie mi, jedzenie nabiera zupełnie innego smaku. 

Coś dla mamy

Skład serka: maślanka, śmietanka z mleka, cukinia, czerwony pieprz, pasta pomidorowa, płatki pomidorowe, sól, bazylia,  papryka w proszku, granulat czosnku, tymianek, pieprz, koncentrat cytrynowy, bakterie kwasu mlekowego. 

Moją propozycją obiadową jest bardzo szybkie, ultra szybkie danie. Dosłownie gotowe w kilka minut. 
Makaron - najlepiej tagiatelle. Może być penne. W zasadzie bedzie dobry każdy jaki akurat macie pod ręka. 
Serek Apetina - znałam je wcześniej, ale nie kupowałam bo uważałam ze są niedobre i sztuczne. Myliłam się. 
Dodatkowo, mozna jeść je w formie sosu do makaronu. 
Wrzucamy na patelnie, dodajemy warzywa, bądź kurczaka, dodajemy ugotowany makaron, sos i gotowe.
Na prawdę jest smacznie. To taki mój sposób na "awarie" kulinarne,  bądź zwyczajnie, lenia. 
Smaków jest chyba z pięć. Nie próbowałam wszystkich, ale najlepiej smakuje mi India -Curry i papaya. 
Jeden pojemnik starczy na 2 średnie porcje. 
Cena to około 5-6 zł. 
Spróbujcie. 

Już niebawem kolejny post kulinarny! 

























Komentarze

  1. Świetny wpis, bardzo lubię tego typu tematykę !
    Czekam na więcej :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki tradycyjny rosołek często gotuję mojemu Synkowi i jest to jego ulubiona zupka :) Po serek na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty